Spekulationerna kring huruvida motorer med större slagvolym och cylinderantal skulle leva vidare i de kommande åren och med det sagt har EU fått sätta käpparna på emaljen genom att ge nissarna på huvudkontoret i Weissach en annorlunda ljudkuliss, därmed kan Euro 6-normen ersättas med den mycket strängare Euro 7 som hänvisar begränsning av partikelutsläpp från bromsklossar och däckens gördellager trots blandad respons men införandet sköts framåt till 2030 efter att motionen klubbades av EU: s gemensamma miljöutskott.
Mattias Rabe skrev på sin kolumn att Euro 7 spås ta död på flera bilmodeller p.g.a. citybilarnas svindyra underhållsarbeten lika med raka sexor, V8: or och V12: or på sista versen, i en konversation med Porsches marknadsansvarig Thomas Freimuth hade planerna rättfärdigats för att få deras V8 en sista kompatibilitet innan den hjulas in på arkivet och bland viktiga delar som skulle samhällsanpassas är kravet på hybridsystem, det som Team Penske använder på sina tävlingsbilar i långloppsracing och han lade också till hur bullerbegränsningen lyftes fram som ett allvarligt problem i akustiken.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar