lördag 29 maj 2021

Premiummärket DS mot tillväxt

I en rapport som togs på slutet av mars vädjade det franska biltillverkaren DS Automobiles ledning att satsa mer på bilhandlarnas upplevelse med en traditionsinriktad kundservice som nyckel till deras goda tillväxt, speciellt i Storbritannien.

Varumärkets brittiske högsta chef Julian Tilstone berättade att som ny erövrare i premiumklassen har pandemin slagit hårt ekonomiskt än tyskarna och Volvo exempelvis, de fick reflektera i snart tolv månader på vad som skulle ske härnäst, länder som Finland, Tjeckien, Sverige och Frankrike har varit på frammarsch när det gäller tillväxt i marknadsandelen men britterna har fortfarande hamnat i efterkälken de senaste månaderna trots att DS i en specifik tidsperiod  sålt tre procent mer bilar än Lexus i hela Europas bilmarknad.

Med en uppdaterad onlineplattform precis som andra märken hade erbjudit kan DS mäkta till i en större teknologisk investering, på samma spalt fick Julian poängtera i ett påstående att fysiska handlare fortsätter att vara nyckeln till deras marknadsapproach byggd under ledordet "savoir-faire" och idag finns det bara två DS Automobiles-handlare i Storbritannien; en i västra London och en i Leicester med framtida byggen på andra regioner, bland andra Leeds, Aberdeen och Liverpool.

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry-news-sales-figures/analysis-ds-reveals-its-plan-uk-growth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar