Motvinden blåste åt fel håll när Ford Sveriges tillika återförsäljarkoncernen Hedin Bils stationschef Johan Hurtig presenterade några följande planer som effektiviserar bilhandlarnätverket, bland andra en minskning av antalet återförsäljare från 25 till fem i förhoppning om att ge större fokus på "Blå ovalen" än andra varumärken inom bilindustrin.
Det hade gått mer än ett år sedan HMC förvärvade Ford Sverige av moderbolaget sedan marknadsandelen föll med drygt 4.7 procent p.g.a. minskad efterfrågan på vanliga sedaner och småbilar, orsaken till varför lutade mot stadsjeepens och kompakta crossoverns lönsamma utbud och högre efterfrågan, enligt pressmeddelande kunde förenklingen av varumärkets affärsvillkor respektive kundernas förbeställning av elbilen Mustang Mach-E ligga bakom dess lyckade succé, därefter ska man på lång sikt ge Volvo och Volkswagen en rejäl match trots ambitionen att slå Mercedes som största aktör på intresset av nyttofordon och idag kan kontraktet förnyas runt sensommaren innan tidsfristen löper ut vintern 2022.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar