Jag som f.d. F1-supporter har varit alltför skeptisk när det gäller Porsche respektive Audi och deras entré till bilsportens finrum, efter flera års förhandlingar kom det förbjudna beskedet som gjorde mig på dåligt humör.
Det var ju så här att Volkswagenkoncernens VD Herbert Diess hade avslöjat detaljerna via videolänk att Audi höll på med betalning av skulder innan märkets ledning ville skriva på ett avtal med McLaren om att äga 25 procent av stallets aktier, i samma huvudämne riktade direktören att Porsche kommer samarbeta med Red Bull Racing efter att tidsfristen med egentillverkade motorleverantören RBT löper ut och allt skulle handla om motorreglementet till säsongen 2026 trots att det snackades om huruvida Volkswagen ville börsnotera Porsche någon månad efter avslöjandet om den sistnämndas tävlingspremiär i långlopps-VM.
Förutom de tidigare rapporterna så hade Teknikens Världs kolumnist Jan-Erik Berggren riktat åt andra hållet om Andretti Autosports entré till F1 även om Haas CNC Racing drogs med en allvarlig finanskris sedan man blev av med en av titelsponsorerna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar