Konstruktionen av Orecas nya fabrik nära Paul Ricard-banan utanför Toulon tog fart redan i vintern 2022 och är på väg att invigas upp mot sommaren nästa år enligt ett utdrag ur dailysportscar.com.
Det nya 8 000 kvadratmeter stora faciliteten formades till att husera både nuvarande respektive framtida tekniska projekt med knivskarp produktionsflöde inklusive tillägg på diverse chassitillverkning och forskningsprogram där man tillåter extra fokus på LMDh-klassen i samband med närvaro på WeatherTech-serien där borta på motsatta sidan av Atlanten.
VD: n Hugues de Chaunac resonerade att genom sitt femtio år långa historia har företaget alltid en primär objektiv vilket är prestandan, man tog fram all teknisk expertis i strävan efter att vara till idag världsledande inom bygget av prototypbilar och med största sannolikhet gå i koalition med GT-racingens största affischnamn Ferrari.
Rémi Taffin som tidigare arbetat hos Renault F1 (numera Signatech Alpine F1) uttryckte att en förstärkning indikerar verksamhetens snabba tillväxt sedan den nya LMP2-regeln trädde kraft år 2017 till att minska utvecklingskostnaderna, den toppmoderna anläggningen kommer användas som referenspunkt till kontinuerlig forskning av vätgasdrift på framtida tävlingsbilar efter att man sett hur mulan testades på handling-banan innan utvärderingarna sattes igång på riktigt allvar.
https://www.dailysportscar.com/2022/05/16/oreca-building-for-the-future.html
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar