Turerna kring Volkswagens första eldrivna GTI-modell har en del fördelar att spänna blickarna på broschyren, enligt uttalande från VD: n Thomas Schäfers högra hand Kai Grünitz tyder på att man prioriterar två viktiga ledord som utgör den kommande sportversionen av I.D. 2alls lansering från och med februari 2026, det är körglädje och vägegenskaper än ren prestanda.
Under en styrelsemöte i Wolfsburg uttryckte VW: s tekniske ansvarig att namnet GTI lever fortfarande men i annorlunda regi sett till framtidsvision, vad GTI handlar om är allmän lust att driva fram ren körglädje i den fria farten, med en elektrisk halvkombi så behöver man en oemotståndlig väghållning à la en KZ2-kart efter att Kai själv testkört prototypen på en topphemlig anläggning.
Konceptstudien som visades på informationsfoldern innehåller några starka designinflytanden från dess förflutna med tillägg till att tjäna identiteten på hur nästa helelektriska Golf ser ut om tre års tid, designchefen Andreas Mindt insisterade i tidningsartikelns sista spalt att man startade själva studien med löftet kring dess första skiss på huvudkontorets "Mood room" och verkligen lovade att Golfen troligen har en autentisk utseende gentemot de äldre generationerna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar