Före veckans event på Spielberg utanför Graz har WSC som promotar TCR-EM och andra regionala serier gjort en justering på BoP-bestämmelserna.
Peugeots bilar som utvecklas av DG Sport respektive JSB Competition och Clairet Sport förblir tyngst, det innebär att 308: an med mindre slagvolym får 60 kg i viktkompensation trots normal markfrigång och full turbotryck medan Hyundais armada av tio bilar är fortsatt tyngst i tjänstevikt och därmed kan köras med mindre turbotryck och högre markfrigång.
Bara tre bilar som förväntas bli besiktade utan barlast, bland annat Honda Civic Type-R som drivs av Boutsen Ginion-stallet, för nordiskt vidkommande kommer Stian Paulsen pusta ut för hans Seat Leon Cupra lär vara i drift utan tillägg tillsammans med John Filippis Renault Mégane TCR.
https://www.touringcartimes.com/2019/07/09/peugeot-piles-70kg-ahead-spielberg-race-meeting/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar