tisdag 30 juli 2019

Nya siffror inför Oschersleben

Den här veckan är femte EM-deltävlingen i Oschersleben utanför Magdeburg snart igång men under gårdagen kunde WSC-gruppen fastställa de nya siffrorna i prestandabalansens tabell.

Det betyder att Hyundai efter att ha kammat dubbla segrar senast i Österrike lagt till 20 kg i viktkompensation och gör att de tio bilarna som trimmas av till exempel Autodis Racing respektive BRC: s EM-trupp och Target Competition körs i full barlast, även Volkswagen tävlar med 60 kg men detta är för första gången sedan premiären i Budapest.

Bara fyra biltillverkare har bantat jämfört med föregående deltävlingen, Honda kör med 20 kg i viktkompensation medan Audi, Seat och Peugeot drar ner till 30 kg, alla tre kör med 1 265 kg i tjänstevikt och Renault väljer att köra utan kompensation.

Gällande den mekaniska sidan har Hyundais bilar fått sina turboaggregat minskade till 97.5 procent även om markfrigången är fortsatt uppe på 90 millimeter, alla utom Volkswagen har 70 mm och Peugeot efter en nedtonad insats valde nog att tävla med full laddtryck sedan de nya bestämmelserna offentliggjordes.

https://www.touringcartimes.com/2019/07/29/hyundai-volkswagen-hit-maximum-compensation-weight-oschersleben/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar