fredag 29 november 2019

Ett undertecknat kontrakt från varsitt håll

Sedan tidigare hade Team Tickford värvat en tänkt ersättare till Chaz Mostert, efter en lång förhandlingsprocess är det klart att Jacques Le Brocq tävlar för det som tidigare var Fords fabriksstall innan Prodrive sålde rättigheterna till just aktiebolaget Tickford.

Hans två första säsonger i V8 Supercars var en riktig berg och dalbana, han hade lärt sig många saker för att bygga upp självförtroendet och förbundskapten Tim Edwards tror att Jacques är en bra värvning sedan slutet på 2005 då Mark Winterbottom kom till Ford Performance Racing från Orrcon Racing som ägdes av Mark Larkham före sammanslagningen med WPS Racing inför säsongen 2006.

Inte nog med det utan laget hade signerat om titelsponsorn Supercheap Autos licensavtal dagen innan man presenterade lagets nya uppställning inför 2020.

https://www.touringcartimes.com/2019/11/27/tickford-racing-confirm-jack-le-brocq-replacement-chaz-mostert/

Network Seven efter ett möte med TCR Australias ordförande Matt Braid hade bekräftat att från och med nästa år blir sändningsrättigheterna spikade sedan Lewis Martin; VD i Seven Sport undertecknade ett mångårigt avtal för TV-sändningar av renodlat bilsport.

Matt Braid han själv sagt enligt pressmeddelandet att mästerskapets första upplaga var en riktig framgång med fantastisk feedback från förare, tävlingsteam, finanspartners och viktigast av allt, publiken.

https://www.touringcartimes.com/2019/11/27/tcr-australia-broadcast-live-free-seven-network/

Det hade gått ett par dagar sedan Chaz Mostert lämnade Team Tickford för en styrning hos Ryan Walkinshaws stall men det kom många rykten kring hans förhoppning om att tävla i TCR Australia för ett specifikt lag.

Förra året blev 27-åringens TCR-äventyr stoppad av Team Tickfords ledning men han hade pratat om detta men i hans ögon är högsta prioriteten fortfarande klistrad på aktiviteter i standardvagnens högsta division.

https://www.touringcartimes.com/2019/11/28/chaz-mostert-eyes-tcr-australia-drive-2020/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar