På den trånga stadsbanan i den administrativa regionen Macau har viktiga poäng alltid varit ett ledord och kampen om mästerskapet är fortfarande vidöppet efter helgens tre tävlingsomgångar.
Yvan Muller vann dubbelt på banan där han säkrade VM-titeln 2008 i en dieseldriven Seat Leon för att slå självaste Andy Priaulx.
I gårdagens första omgång kunde fransmannen dra det längsta strået före ungraren Norbert Michelisz som tar över ledningen i mästerskapet sedan Esteban Guerrieri tvingades starta längst bak på grund av motorbyte, argentinaren hade fått nog och parkerat sin Honda i garaget men Priaulx hade andra idéer, han saktade ner på sista varvet för Thed Björks skull, tappade tre placeringar och gjorde att Kevin Ceccon säkrade tredjeplatsen före Rob Huff, detta var italienarens första pallplats sedan Alfa Romeos överraskningshelg i Bratislava tidigare under säsongen.
Återigen fick Yvan Muller stå högst upp på pallen tidigt i morse svensk tid men Race nummer tre kommer att handla om en man som äntligen tog revansch efter ett tufft första besök på Suzuka.
Trefaldige världsmästaren Andy Priaulx fullbordade Lynk & Cos fina facit i Macau med en tredje raka seger trots att han tävlar för Shell Helix Racing, han slog landsmannen Rob Huff i sekunddramat med Jean-Karl Vernay som bästa Audiförare på en tredje slutplacering.
Vägen till Kuala Lumpur är nära men Norbert Michelisz behåller försprånget till tabelltvåan med nio poängs marginal och Yvan Muller är fortsatt med i medaljkampen.
https://www.fiawtcr.com/wtcr-race-1-flash-muller-wins-from-michelisz/
https://www.fiawtcr.com/wtcr-race-2-flash-muller-scores-another-win/
https://www.fiawtcr.com/wtcr-race-3-flash-priaulx-beats-huff-for-first-win/
Teammästerskapet efter nio deltävlingar
1. Cyan Racing 593 poäng
2. BRC Corse 521
3. Sébastien Loeb Racing 518
4. All Inclusive Racing 505
5. Shell Helix Racing 321
6. Lukoil Racing 300
7. Romeo Ferraris Competizione 266
8. PWR Racing 248
9. Audi Sport Team Comtoyou 239
10. Leopard Racing 229
11. Comtoyou Racing 161
12. KC Motor Racing Group 147
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar