Mazdas långsiktiga plan med vidareutveckling av förbränningsmotorer fastställdes enligt Autocar genom att använda nya mått än att föra in batterier på en ny generation MX-5 som släpps våren 2024 eftersom laddhybridmodellen MX-30 är idag fabrikatets första crossover utrustad med tändstift som tål en förbättrad bränsleekonomi och prestanda på en och samma gång, denna typ av teknik kan hålla försäljningen av bilar med enbart vanlig motor vid liv då de flesta av sina konkurrenter väljer det motsatta och MX-5: an spås vara en tilltänkt kandidat p.g.a. dess låga efterfrågan i Europa, det här låter ju som ett nyårslöfte på ett eller flera sätt.
Enligt en rapport som skrevs exklusivt av krönikören Felix Page har märkets representant i marknadsstrategi bekräftat att SkyActive X-motorn används i alla modeller runt en plattform som är anpassningsbar med mildhybriders hårdvara, de tre första bilarna som använder den typ av drivlina är halvkombin 3 och dess högbyggda tvilling CX-30 respektive en teaser på hur den raka sexan skulle se ut under huven på nästa generations Mazda 6, uppgraderingen gör att den framtida roadstern kan bli mer potent än den förra med potentiella fartresurser (30 % med vrid än den nuvarande motorn & 0-100 km/h på drygt 6 sekunder) och de flesta fans i MX-5: s ägarklubb kommer bli riktigt nöjda med resultatet framöver trots en del frågor om huruvida 1.5 liters raka fyran blir skrotad eller inte,
Ikuo Maeda som är Mazdas designansvarig la märke till dilemmat som hägrade ingenjörsavdelningens personal gällande roadsterns framtid, han sa att hela teamet vill se efter vilken motor som passar bäst i ett försök att behålla bilen fjäderlätt men vidare forskning krävs enligt fabrikatets filosofi, exteriört hade någon från ledningen skickat ett tips till krönikören som rör karosseriets designspråk och en närmare titt på de officiella detaljerna kommer ses först efter lanseringen.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/next-mazda-mx-5-maintain-driver-focus-petrol-power
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar