När snacket om dieslar i dagens kontext är så pass sällsynt kan slutsatsen luta åt hur Mazda fortfarande utvecklar ny teknik i hoppet om motortypen skall leva vidare i ytterligare tio år, jag undrade hur i hela fridens namn hade kungörandet lämnats in tills man fick nämna statisk elektricitet.
Enligt Jesse Cross från Autocar är den nya e-Skyactive ett bra exempel på hur den funkar, jajamänsan den raka dieselsexan på 3.3 liter läggs in i Mazda CX-60: s breda motorhuv med bra exempel på positiva sidor, i designtänkandet på det japanska märkets teknikavdelning har de anställda sagt i full hemlighetsmakeri att motorn haft en naturlig fördel gällande bränsleeffektivitet, cylindrarnas kompression men framförallt luft- och vätskeblandningen, generellt har Mazdas presstalesperson angett att i varje förbränningskammare finns två äggformade förbränningsventiler som används för vridmomentets utökning, därför ger extra kraft ur förarens högerdoja.
I dagsläget är det fortsatt en kluring för nybilsägare att fråga om dieselmotorn kommer vända på skråman som lämnats kvar efter skandalerna ur finansbilagorna den senaste tiden, för att lugna ner stämningen kommer de flesta börsmäklare visa en solklar indikation och tänka att dieseln vill finnas kvar under syntetbränslets tidsperiod när de höga bensinpriserna snart tynar ner.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar