Femte generationens Volkswagen Caddy har sedan ett år tillbaka stått på väntelistan i nybilsmarknaden för genom åren hade denna kantiga skåpbil varit en populär syn bland svenska byggentreprenörer och taxichaufförer, idag är nya Caddy bättre i en digitaliserad värld då nya omborddatorer ersatte de gamla analoga mätarna med navigationsskärm till höger på instrumentpanelen och en 12.3" Active Info Display mitt framför dig när man kör från A till B.
Jag kan säga att nya Caddy trots sina rundare former och enklare cockpitinredning känns mer civil och uppvuxen än sin föregångare byggd på första generationen Tourans plattform, nu med Golf VIII: s konstruktion har receptet för en bra väghållning stått på rätt köl med nya förbränningsmotorer som drar tolv procent mindre bensin jämfört med förra generationens kompakta skåpbil, med det kan tjänstebilisterna från olika arbetskretsar höja sitt förtroende när Wolfsburgs näst långlivade transportvagn utmanar om prestigefyllda priset "Årets skåpbil" med kravet att ge nya Renault Kangoo III respektive Peugeot Rifter en rejäl match på opinionsmätningarna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar