Efter ett osäkert år eller vice versa kan den fransk-italienska motorindustriella bolaget Stellantis ledning ge fina besked om diverse omställning till batterimontering på Ellesmere Port genom god investering.
Alison Jones från bolagets brittiska arm säger enligt Autocar att förklaringen till beslutet att ställa förbränningsmotorerna åt sidan till fördel av eldrift via en underleverantör i Luton är extremt viktigt på långa vägar, energikostnaden i Storbritannien är annorlunda jämfört med andra länder runtom i världen, medarbetarnas månadslön och logistik likaså med förmågan att bygga om de praktiska aspekterna till nya kunder som vill lägga stora summor på en elektrifierad nyttofordon.
Från högkvarteret i Satory utanför Paris berättade Stellantis ordförande Carlos Tavares att fabriken på Ellesmere Port är klart och tydligt räddad från konkurs, i dagens elbilsmarknad erbjuder respektive märke varsin eldrivna version av sina populära personbilar respektive transportbilar (Opel Combo-e, Peugeot e-Rifter, Citroën e-Berlingo, Peugeot e-Traveller, Opel Zafira Life Electric & Citroën e-Jumpy) men det är oklart vilka av de 6 som skall tillverkas på denna krisdrabbade fabrik.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar