Redan i början på februari vädjade Toyota Motor Groups styrelseordförande Akio Toyoda under ett visionsmöte framför de inbjudna gästerna en ganska viktig svar på stämmans kluring, han ville skicka ett förtydligande om den fortsatta satsningen på förbränningsmotorer i cirkulation med syfte att praktisera koldioxidneutraliteten vid de närmaste åren och avslöjandet byggs på flera utvecklingsfaser.
Fördelaktigt så kan eldriften ansvara för en svagare marknadsandel oavsett tekniska framsteg, istället kan majoriteten av andelarna hamna i motorbyggarnas händer på gjuteriet med vidare fokus på superkondensatorns förfining genom erfarenheterna inom långloppsracing, vätgasdriften spelar också en viktig roll i projektet om inte dieseln glöms bort i pressuttalandet och under fjolåret uppnådde Toyota en solklar leveranssiffra sett till antalet nyregistrerade fordon men väljer att satsa på det nyinsatta målet som nålas på anslagstavlan, uppemot 1.5 miljoner elbilar håller på att säljas fram till sommaren 2026 förutom lanseringen av nyare modeller framöver.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar