Klimatskeptiker tvivlade att planen på utsläppsnormen Euro 7: s skrotning har varit under de senaste tre åren en tårögd samtalsämne, allt beror ju på fjolårets energikris som gjorde att reglementet ansågs vara för dyr och mycket riktigt svår att följa.
Enligt en insändare på biltidningen Autocar kunde finansreportern Nick Gibbs säga att EU borde minska kostnaderna genom avgasrening innan årets "Januariavtal" höll på att träda kraft, något som de flesta bilfabrikat hade bråkat verbalt om vilket kräver investerarna på miljontals Euro i vite, bilindustrins lobbygrupp ACEA klargjorde att klimatförslaget kändes inte relevant trots elbilarnas stora proportion om inte slutdatumet för bensin- och dieselmotorer spikades till våren 2035.
De flesta EU-parlamentariker har varit självkritiska eftersom motionen hade av definition sågats av Extinction Rebellions arga aktivister vilket kapitulerar den industriella rörelsen medan T&E: s presstalesperson Anna Krajinska uttryckte att bilfabrikatens lönsamhet prioriterades i högre grad än vår kontinents invånares hälsa, det är patetiskt.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/eu-plans-ditch-new-euro-7-regulations-deemed-too-costly
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar