Jack Warrick från Autocar uttryckte innan omställningen till sommartid senast att EU överväger att kovända situationen kring försäljning av allt brännbart efter år 2035 om vissa bilar drivs med syntetbränsle, sådana information hämtades från läckta dokument inskickade från nyhetsbyrån Reuters till olika tidningars presschefer.
Beslutet att förbjuda fossila bränslen från och med 2035 väckte många frågor, speciellt från ledamöter i Tysklands parlament med begäran från förbundskansler Olaf Scholz; infrastrukturutskottets representant Michael Theurer försökte motbevisa de här påståendena genom att skärpa tonen mot vildarna som lyfter upp banderollerna på öppen gata, däribland Extinction Rebellions unionsledare och Volkswagens VD Thomas Schäfer hade beskrivit föregående veckans osämja mellan parlamentsledamöterna och EU som olaga distrahering vid paradigmskifte till eldrift, det är ju därför som moderbolaget tillsammans med Porsche investerade niosiffrigt utvecklingen av syntetbränslen eftersom det motverkar minskningen av koldioxidavtrycket med 50 %.
Hildegard Müller hade andra planer när hon i en intervju med Automobilwoche sägs klandra till syntetbränslets hårda kritik om inte Förbundsdagens olika ledamöter vill plädera uppgifterna kring innovationsutvecklingar som hjälper klimatet trots uppskalningen av elektrisk mobilitet.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/eu-plans-could-allow-sale-e-fuel-ice-models-after-2035
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/miljo-och-teknik/eu-tvarvander-om-forbranningsmotorer-/
https://www.vibilagare.se/nyheter/jag-forstar-inte-motstandet-mot-e-branslen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar