lördag 27 juni 2020

Nya kontrakt och tillfällig comeback

Med tanke på TCR-EM: s kalenderrevidering tidigare under sommaren kommer Pepe Oriola återvända till Europa efter en sejour i Malaysia bland länder i Fjärran Östern, han har för närvarande bytt fabrikat från Seat till Honda då han skrev på kontraktet med Brutal Fish Racing, vid sidan av spanjoren kommer Dan Lloyd och ägaren Martin Ryba leda vägen till nya höjder trots hur allting hade påverkat i skuggan av epidemikrisen.

Precis efter ett signerat avtal är den tidigare vinnaren av VM-deltävlingen i Bratislava självsäker till ett konkurrenskraftigt samarbete och detta kommer bli spännande eftersom förar- och konstruktörstiteln är lång ifrån avgjort.


Natanael Berthon har återvänt till VM-cirkusen för samma lag som skördade tredjeplatsen i Wuhan för två år sedan bakom Aurélien Comte och Mehdi Bennani.

Ända sedan TCR-VM: s introduktion 2018 var Natanael en del av Comtoyou-stallet med Aurélien Panis, Frederic Vervisch och Denis Dupont men sedan så haltade han tillbaka från standardvagnar för att tävla med Rebellion-stallet i långdistans-VM förra året.

I år får den f.d. formelbilstalangen sällskap av veteranen Tom Coronel och säger i pressmeddelandet att han känner igen en del av banorna från tidigare samt målet om framskjutna placeringar när VM-säsongen 2020 sparkas igång på pittoreska Salzburgring i Österrike.


Romeo Ferraris Competizione håller på att göra en tillfällig comeback i TCR-VM på grund av större fokus på eldrift i e-TCR och annorlunda än så har det inte varit.

Företagets operativa chef Michela Cerruti i ett öppet brev sagt att seriens återkomst till Italien motiverade hennes manskap, här kan de viktiga resurserna som skulle finnas är tillräckligt rättvisa genom den rabatterade inresekostnaden bland transportflyg till och från olika destinationer inom EU.

VM-finalen 2020 kommer spelas på forna DTM-anläggningen Adria Raceway om regeringen tillåter publiksammankomst med mer än 20 personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar