Utan tvivel beslutade EU att skära ner räkningen av antalet koldioxid per kilometer som gör det möjligt att stoppa laddhybrider i cirkulation på våra vägar, med retoriken på bordet kan ett typgodkännande vara anledningen till hur körsträckan skulle regleras och man ska dela räckvidden med separata mätningar, en limiterad körcykel på el och en på bensindrift.
Nya undersökningar som utfördes av International Council on Clean Transport visar att körsträckans grafiska analys var överdrivet i klar kontext, laddhybridbilar som köps eller hyrs av olika företag använder bara en bråkdel av energikonsumtionen jämfört med privatbilister som använder mindre än hälften av bilens batterikapacitet, EU-kommissionens ledamöter å sin sida säger att koldioxidräkningen löper större risk för en medianindivid att drabbas av astma och journalisten Jan-Erik Berggren gick rakt på sin sak gällande förslaget på en beräkningsmodell.
En s.k. "Utility factor" borde dock utökas med största sannolikhet då krav på snabbladdningens exakthet redovisas i användningssyfte trots uppdateringsförsöken, vid en tidigare rättsinstans får en tredjedel av bilköparna lägre förmånsvärde respektive fordonsskatt p.g.a. laddhybridens påstådda CO2-siffror även om det hade gått snart tio år sedan Volkswagen med flit fick kasta in handduken efter att omborddatorerna var manipulerade på de berörda dieselmaskinerna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar